dnes je 25.12.2024

Input:

324/2008 Z.z., Vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky o základnej umeleckej škole, v znení účinnom k 1.11.2011

324/2008 Z.z.
VYHLÁŠKA
Ministerstva školstva Slovenskej republiky
zo 6. augusta 2008
o základnej umeleckej škole
V znení:
Predpis č.
K dátumu
Poznámka
245/2011 Z.z.
1. 11. 2011
mení a dopĺňa 8 novelizačných bodov
Ministerstvo školstva Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo školstva”) podľa § 52 ods. 6 zákona č. 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov a podľa § 14 ods. 5 písm. a) zákona č. 596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov ustanovuje:
§ 1
Predmet úpravy
Táto vyhláška upravuje spôsob organizácie výchovno-vzdelávacieho procesu, organizácie štúdia, prijímania žiakov na štúdium, priebehu a ukončovania štúdia, hodnotenia a klasifikácie, komisionálnych skúšok a súťaží v základnej umeleckej škole (ďalej len „škola”).
Spôsob organizácie výchovno-vzdelávacieho procesu
§ 2
(1) Usmerňovaním výchovy a vzdelávania v jednotlivých umeleckých odboroch možno poveriť zástupcu riaditeľa školy (ďalej len „zástupca riaditeľa”) alebo viacerých zástupcov riaditeľa podľa týchto kritérií:
a) jedného zástupcu riaditeľa, ak má škola 10 až 20 tried,
b) dvoch zástupcov riaditeľa, ak má škola 21 až 40 tried,
c) poveriť vybraného učiteľa vedením predmetovej komisie,
d) troch zástupcov riaditeľa, ak má škola viac ako 40 tried.
(2) Na zabezpečenie spôsobu organizácie výchovno-vzdelávacieho procesu možno ďalej
a) poveriť vedúceho umeleckého odboru usmerňovaním výchovno-vzdelávacej činnosti v jednotlivých umeleckých odboroch,
b) poveriť učiteľa funkciou triedneho učiteľa,
c) vydávať školský poriadok, ktorý obsahuje najmä organizačné a psychohygienické pokyny a pokyny pre bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci.
(3) Triedny učiteľ koordinuje výchovno-vzdelávaciu činnosť v triede, spolupracuje so zákonnými zástupcami žiakov, s ostatnými pedagogickými zamestnancami školy a vedie pedagogickú dokumentáciu. Jedna trieda na účely výkonu činnosti triedneho učiteľa pri individuálnom vyučovaní sú najmenej traja žiaci; pri skupinovom vyučovaní najmenej 12 žiakov. Triedneho učiteľa pre každú triedu na školský rok určuje riaditeľ školy. Funkciou triedneho učiteľa možno poveriť učiteľa, ktorý spĺňa kvalifikačné predpoklady a osobitné kvalifikačné požiadavky1) (ďalej len „kvalifikačné predpoklady”) a
a) vyučuje hlavný predmet v hudobnom, tanečnom, výtvarnom, literárno-dramatickom odbore, alebo v inom umeleckom odbore,2)
b) vyučuje predmet prípravná hudobná výchova v prípravnom štúdiu.
(4) Pre potreby hudobného, tanečného a literárno-dramatického odboru pôsobia v škole korepetítori.
(5) Prípravné štúdium je určené na intenzívne diagnostikovanie umeleckých schopností dieťaťa a jeho následné zaradenie do príslušného umeleckého odboru. Pre žiakov, ktorí nenavštevovali prvý stupeň základného štúdia, možno zriadiť jednoročné prípravné štúdium na druhom stupni.
(6) Základné štúdium sa člení na prvý stupeň, ktorý nadväzuje na prípravné štúdium, a na druhý stupeň, ktorý nadväzuje na prvý stupeň základného štúdia. Je určené pre žiakov, ktorí preukázali požadovanú úroveň umeleckých schopností, zručností a návykov umožňujúcich ich ďalší úspešný rozvoj v príslušnom